fredag 31. desember 2010

Godt nytt år





Kjære alle sammen!
Om noen få timer er 2010 blitt del av historien. Her kommer en oppdatering på noe av det som har skjedd på teppefronten denne siste måneden. Like før jul sendte vi pakke nr.31 dette året og trodde det var den siste. Men så kom en pakke i posten med 4 flotte tepper og sammen med noen som vi fikk nå i julehelgen ble det rikelig til å fylle pakke nr 32! Tilsammen har vi da sendt 237 tepper i år!! 
Takk til alle dere som har bidratt med lapper, remser, tepper, sammensying og med frakt-penger!
Jeg fikk mail fra Kristin i Nepal nå i desember der hun bl.a. skriver: "Nå kom det pakker med lastebilen fra Kathmandu. Det håpet jeg på for i skapet i går var det bare 1 teppe igjen og de siste ballongene gikk ut i går. Det var svært kjærkommet med alle pakkene som jeg åpner nå. Fra dere kom det 5 pakker. Jeg skal sende bilde i neste mail."
...
.
Noen dager senere kom ny mail med bilde og pasienthistorie.
Kristin skriver:" Nå sender jeg et bilde  av en nyfødt som har fått et teppe fra dine pakker. Dette teppet fikk glede en allerede glad familie. De har vært gift i 8 år og mistet to barn i slutten av svangerskapet. Denne gangen lå hennes barn i tverrleie. Erik snudde barnet ned under ultralyd. Etter det ventet hun på ventehjemmet og fødte sin første levende datter i normal fødsel med hodet først.
Ikke minst svigermor er lykkelig!
 Nå kan hun se slekten sin gå videre uten å måtte skifte svigerdatter.
Det er mye å vinne på å unngå et keisersnitt. Mødrene kommer raskt tilbake til god helse og styrke og kan fortere begynne å arbeide. Neste fødsel vil også være langt tryggere.
Takk for varmt babyteppe til noen som bor høyt oppe i fjellene! Det er langt kaldere hos dem enn hos oss, og her er det kaldt nok nå!
Hilsen Kristin"

GODT NYTTÅR !!

Hilsen Jorunn

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Så godt å se at strikking kommer til nytte!
    Jeg lurer på hvor lenge dere vil holde på med dette? Er det fortsatt interesse? I såfall kan jeg godt strikke noen lapper og sende til dere.
    :)
    Mvh frosken!

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår :-)

    jeg har nå lest igjennom bloggen deres , og skal etterpå leter igjnnom garnet mitt ..
    jeg tror jeg har noen ferdigstrikkete lapper , som jeg har arvet etter min mormor :-)

    så må jeg bare huske å lagre bloggen deres , så jeg finner dere igjen :-)
    leste jeg at dere bor i Bergen ?
    ( det gjør jeg også )

    SvarSlett
  3. Hei!
    For et fantastisk prosjekt! Kom hit via bloggen Ein Gul Knapp. Er det mulig å hekle lapper også? Da tenker jeg ikke slike lapper med store hull i, men rett frem og tilbake-hekling, så teppet varmer mest mulig.
    Ser at dere bare vil ha ren ull. Forstår godt at dere ikke vil ha akryl og bomull, men hva med ullgarn som er blandet med alpakka eller silke?
    Må få berømme dere for et fantastisk prosjekt, og håper dere skal fortsette med det?

    Vennlig hilsen Guro

    SvarSlett
  4. kjempeflott prosjekt

    SvarSlett

legg gjerne igjen en hyggelig melding.

Spørsmål vil bli svar på så snart som mulig
med oppdatering i teksten :)